Entertainment

Kehlani over mislopen sponsordeals na Palestina-steun: “Nergens spijt van”

foto: AFP
  1. Newschevron right
  2. Kehlani over mislopen sponsordeals na Palestina-steun: “Nergens spijt van”

Afgelopen vrijdag bracht zangeres Kehlani haar nieuwe album genaamd CRASH uit. Je zou verwachten dat bedrijven en mediaoutlets in de rij staan om samen te werken met zo’n wereldster. Niets is minder waar. Naar eigen zeggen heeft Kehlani veel sponsordeals en media-exposure misgelopen voor de recente release van haar album. Dit zou volgens de zangeres komen doordat ze publiekelijk opkomt voor de Palestijnen.

Kansen misgelopen

In een gesprek met The Breakfast Club, vertelde Kehlani over de samenwerkingen die ze misliep. Zo zei de 29-jarige zangers dat ze veel weerstand ervaart van verschillende partijen sinds ze zich uitspreekt over de Palestijnse kwestie. "Er zijn me veel dingen beloofd door bedrijven, magazines en andere partijen op het moment dat ik bezig was met mijn album." Echter zijn deze partijen hun beloftes nooit nagekomen. Kehlani gaf aan het jammer te vinden dat ze deze kansen misloopt.

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Geen spijt

Voor Kehlani is het mislopen van deze samenwerking echter geen reden om haar woorden in het vervolg in te slikken. De Amerikaanse artiest gaf aan geen spijt te hebben van haar steun voor de Palestijnen. “Ik zou mezelf niet in de spiegel kunnen kijken als ik me niet uit zou spreken." Kehlani stipte daarnaast ook aan hoe belangrijk het is om je uit te spreken. "Ik heb een platform en die moet ik op een verantwoordelijke manier gebruiken. Als artiest snap ik heel goed dat kunst een manier kan zijn om de situatie van anderen te verbeteren."

Artiesten weigeren samenwerking

Niet alleen bedrijven waren terughoudend om samen met Kehlani te werken. Ook artiesten gaven volgens Kehlani op een gegeven moment niet thuis. De zangeres vertelde dat sommige artiesten hadden toegezegd om een bijdrage te leveren op haar album. Vervolgens werd ze genegeerd en ontlopen door deze artiesten en hun managers. In sommige gevallen is er aan Kehlani zelfs duidelijk gemaakt dat ze niets met haar te maken wilde hebben. "Ik wil geen namen noemen, want dat doet er naar mijn mening niet toe. Door dit te vertellen wil ik vooral duidelijk maken dat de industrie op deze manier werkt."

Bijna een maand geleden bracht Kehlani een van haar albumsingles uit genaamd Next 2 U. In de bijbehorende videoclip eerde ze het Palestijnse volk met vlaggen en droeg ze, net als de dansers, de keffiyeh.

Ster advertentie
Ster advertentie