Kim Kardashian verandert merknaam Kimono na kritiek
- News
- Kim Kardashian verandert merknaam Kimono na kritiek
Kim Kardashian heeft de naam van haar nieuwe merk in shapewear toch maar veranderd. Het heette eerst Kimono, maar op die merknaam kwam bakken kritiek. Daarom heeft de realityster/zakenvrouw besloten haar corrigerende ondergoedlijn SKIMS Solutionwear te noemen.
Kim Oh No!
Toen Kim eind juni haar nieuwe product op de markt bracht onder de naam Kimono, ontstond er grote ophef over. Vooral omdat ze de benamingen 'kimono', 'kimono body', 'kimono intimates' en 'kimono world' officiëel als handelsmerken had geregistreerd.
Onder de hashtag #KimOhNo beschuldigden mensen haar van cultural appropriation. Een kimono heeft natuurlijk helemaal niks met corrigerend ondergoed te maken. Het is een traditioneel Japans kledingstuk dat bestaat uit een japon met wijde mouwen die met een ceintuur (een obi) wordt dichtgebonden.
Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.
Feedback
Het heeft even geduurd, maar de kritiek is ook geland bij Kim. Begin juli liet ze weten de naam te gaan veranderen en nu is het definitief. "Mijn fans en volgers zijn een grote inspiratiebron voor mij - ik luister altijd naar hun feedback en meningen", laat ze weten op Twitter. "Na veel wikken en wegen, ben ik blij de lancering aan te kondigen van SKIMS Solutionwear."
Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.
Lees ook
Entertainment
Kim Kardashian post selfie met gevangenen uit Washington DCEntertainment
Kritiek op nieuw 'kimono'-merk van Kim KardashianEntertainment
Zoon Diddy neemt zijn Instagram over en verspreidt 'positiviteit': "Mijn pa wil dat mensen zich goed voelen"Entertainment
Moeder van Matthew Perry denkt dat hij zijn dood aan zag komen