Zoveel heeft de corona-editie van Serious Request opgebracht
- News
- Zoveel heeft de corona-editie van Serious Request opgebracht
Gisteravond was de finale van 3FM Serious Request, dat dit jaar in het teken stond van corona. De opbrengst van de actie gaat naar het Rode Kruis.
Opbrengst naar Rode Kruis
Na vijf dagen actievoeren heeft de radiozender 307.392 euro opgebracht. 3FM draaide de afgelopen week verzoeknummers in ruil voor een donatie aan het Rode Kruis. Aan het einde van de middag stond de tussenstand gisteren nog nog op 243.551 euro.
Arme huishoudens
De hulporganisatie gaat de opbrengst van de benefietactie vooral besteden aan voedselboxen die zij willen uitdelen aan mensen die moeilijk rondkomen tijdens de coronacrisis. Het Rode Kruis hoopt hiermee verlichting te brengen in hun dagelijks leven
Veel optredens
Naast het luisteren van radio, kon het publiek de finaleshow zaterdagavond vanaf 18.00 uur volgen via de website van 3FM, het YouTube-kanaal van de zender en NPO 2 Extra. Veel grote namen deden mee aan de actie. Zo zagen we onder andere DI-RECT, Celeste, Jeangu Macrooy en Mumford & Sons-frontman Marcus Mumford. Met uitzondering van Jeangu, deden zij dit allemaal vanuit hun eigen huis.
Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.
Lees ook
Up 2 Date
Serious Request haalt 5.026.144 euro op!Up 2 Date
Serious Request: Ieder jaar sterven 900.000 kinderen aan een longontstekingUp 2 Date
Serious Request zamelt dit jaar geld in voor uit elkaar gerukte gezinnenEntertainment
Fans schieten Boef te hulp met het bezorgen van eten tijdens extreme drukte