Films, Series & TV

'Loverboy: Emoties Uit' is de nummer 1 film in Nederlandse bioscopen: "Echt iets om trots op te zijn"

foto: YouTube: WW Entertainment Nederland
  1. Newschevron right
  2. 'Loverboy: Emoties Uit' is de nummer 1 film in Nederlandse bioscopen: "Echt iets om trots op te zijn"

De nieuwste Nederlandse bioscoopfilm Loverboy: Emoties Uit geregisseerd en geproduceerd door Cyriel Guds is de nummer 1-film in Nederland. In een interview bij NPO Blend vertelt Cyriel hoe de succesvolle film tot stand is gekomen.

Het begin van 'Loverboy: Emoties Uit'

Cyriel Guds vertelt dat hij een idee en een droom had om deze film te maken, maar niemand potentie in het verhaal zag. "Ik kon niemand vinden die mijn verhaal wilde regisseren of produceren. Dat was superfrustrerend, want ik dacht alleen maar: I've got a dream, please. Zie het, zie het. Maar ik kreeg vaak 'nee' te horen." De regisseur is zeven jaar geleden begonnen met het idee van zijn film en als hij naar zichzelf terugkijkt, ziet hij in dat hij er ook nog niet helemaal klaar voor was op dat moment. "Ik dacht: ik ben rijp, ik ben ready, maar ik was nog niet ready", aldus Cyriel Guds. Uiteindelijk hebben alle afwijzingen en uitdagingen hem door de jaren heen niet tegengehouden, maar juist gevormd. "Dit is echt iets om trots op te zijn."

Van YouTube-serie naar bioscoopfilm

Zo begon Loverboy: Emoties Uit als een vijfdelige YouTube-serie genaamd Loverboy Amsterdam. De serie volgde het rauwe en realistische verhaal van loverboypraktijken en menselijke uitbuiting in Nederland. Cyriel Guds heeft voor deze serie zijn eigen ervaringen en die van anderen gebruikt om een aangrijpende en intense misdaadfilm te maken. Het succes van deze serie leidde uiteindelijk tot de productie van een gelijknamige speelfilm, die nu flink in de lift zit en steeds populairder wordt onder het grote publiek.

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

'Loverboy: Emoties Uit' in de bioscopen

De gloednieuwe film Loverboy: Emoties Uit is afgelopen week voor het eerst verschenen op het witte doek. De film trok volle zalen bij onder meer Pathé Tuchinski, waar de film op 29 augustus in première ging. De film gaat over het leven van Terrance, een alleenstaande vader die verwikkeld raakt in de wereld van mensenhandel om zijn dochter te beschermen tegen uithuisplaatsing. De film behandelt de complexe dilemma’s van een loverboy, waarbij de hoofdpersoon zowel slachtoffer als dader is. Daarbij benadrukt Cyriel Guds het belang van het heftige onderwerp en spreekt de kijker na afloop van de film direct aan over het thema en presenteert ook een QR-code om bewustwording te verspreiden.

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Ster advertentie
Ster advertentie