Nieuwe trend: hoe word je puppy-vlogger?
- News
- Nieuwe trend: hoe word je puppy-vlogger?
24/7 rondlopen met een camera op je kop gericht. Vloggers die hun hele leven vastleggen op beeld, doen niet anders. Maar hoe houd je je video's interessant? Op Youtube is 'picking up puppy' een populaire naam en topic onder vloggers. Zijn ze ineens allemaal dierenvriendjes of is het gewoon een slimme zet?
Hoe wordt je puppy-vlogger?
Als je de vlogs checkt, zijn er duidelijk een paar dingen waaraan je video moet voldoen voordat je jezelf een echte puppy-vlogger mag noemen.
1. Je begint met een vlog waarin je de pup ophaalt.
2. Daarna breng je het beestje naar huis en laat het wennen aan zijn bench (mooi woord voor kooi)
3. Al gauw plast het de vloer, je lievelingstapijt of bank onder, want ja..nog niet zindelijk. Ook dit gaat in de vlog, het kan niet alleen maar mooi weer zijn.
4. Maar dat geeft niet want je eindigt met een schattig, klein, slapend bolletje wol.
5. In de volgende vlogs laat je natuurlijk zien hoe de pup opgroeit. Hoe goed getraind hij is of hoe hij nog steeds de poten van je meubels afkauwt.
6. Belangrijk: maak een eigen Instagram aan voor het hondje, zodat hij of zij ook eigen fans krijgt.
Miljoenen views
En laat dan de views maar rak-tak-tak aantikken. In de VS en Engeland hebben puppy's al een enorme eigen fanbase.
Met meer dan vijf miljoen views is Golden Retriever Cooper misschien wel de meest bekeken pup.
De pup van Britse vlogster Fleur doet het met bijna twee miljoen views iets minder. Maar de vlog waarin ze haar pup ophaalt, is wel haar populairste tot nu toe.
Slimme zet?
Tot nu toe leek de trend voorbij te gaan aan Nederlands vloggers, maar de 22-jarige Croco Jill is een van de eerste die er hier in meegaat. Ook het Instagram-account van de paar weken oude pup ontbreekt niet. Compleet met meer dan 29k volgers.
Zijn de hondenvloggers alleen maar dierenvrienden of is het ook gewoon een slimme zet voor meer views? "Alles kan als je een groot bereik hebt", zegt Fleurien Sluis van pr-bureau Made by PR. "Als je zelf iets unieks doet en je maakt hele creatieve filmpjes met de hond, kan het goed werken. Misschien krijg je de hond uiteindelijk zelfs gecast voor een videoclip." Wel voegt ze daaraantoe: "Maar als het een trend is, dan is al niet meer uniek en moet je het wel heel goed doen, om er iets uit te slepen."
Komende zondag heeft Natasja het in CritiX over stelling: 'Elke nietsnut kan een succesvolle vlogger worden'. Eens of oneens? Reageer op Facebook en luister zondag van 17:00-19:00 u. naar FunX.