Naar cookieinstellingen
FunX

Dylan nam deel aan 'Squid Game: The Challenge': "Je beseft dat winnen je leven kan veranderen"

foto: Instagram: @dylandaimin
  1. Newschevron right
  2. Dylan nam deel aan 'Squid Game: The Challenge': "Je beseft dat winnen je leven kan veranderen"

Na het succes van Squid Game kon Netflix het uiteraard niet laten om met een nieuw seizoen te komen van de razend populaire serie. Voordat het zover is, krijgen fans eerst de spelshow Squid Game: The Challenge te zien, waarin 456 deelnemers het tegen elkaar opnemen in verschillende spellen om 4,56 miljoen dollar te winnen. Eén van de deelnemers was de Nederlandse Dylan en in Start met Fernando vertelt hij hoe hij zijn deelname aan de spelshow heeft ervaren.

Nederlandse Dylan deed mee aan Squidgame: The Challenge!

00:01
00:00

'Kinderspelletjes'

Wellicht heb je de afgelopen tijd meegekregen hoe 'onmenselijk' de omstandigheden waren op de filmset van Squid Game: The Challenge volgens verschillende spelers. Dylan lijkt daarentegen vooral te hebben genoten van zijn deelname aan de spelshow. Het feit dat hij deel mocht uitmaken van het Squid Game-universum was voor hem al leuk genoeg. "Squid Game was een wereldwijd fenomeen. Iedereen had het erover en speelde het op straat. Toen ik de kans kreeg om mee te doen, dacht ik: ja, tuurlijk. Ik houd van unieke ervaringen en in essentie is dit geen gevaarlijke ervaring, want je speelt eigenlijk alleen maar kinderspelletjes."

Quote

Je beseft dat als je wint dat het heel je leven kan veranderen.

Dylan

Emotionele impact

Gelukkig is het in Squid Game: The Challenge niet zo dat je je uitschakeling met de dood moet bekopen, zoals in de originele serie. Dat neemt echter niet weg dat de emotionele gevolgen van je deelname aan de show groot kunnen zijn. "De emotie zat hem niet in het gevaar van het spel, maar het gevaar van de gevolgen van je uitschakeling. Je speelt voor 4,56 miljoen dollar. Dus alles wat je daar doet, doe je met honderd procent concentratie. Je beseft dat als je wint dat het heel je leven kan veranderen."

'Ik moet meedoen'

Aangezien de prijzenpot in Squid Game: The Challenge 4,56 miljoen dollar was, hebben ruim 100.000 mensen zich opgegeven voor de spelshow. Uiteindelijk werden 456 kandidaten geselecteerd, waaronder Dylan. Tot de dag van vandaag snapt hij niet helemaal hoe Netflix hem uit alle aanmeldingen eruit heeft gepikt. "Netflix zoekt altijd met mensen met een aangrijpend verhaal. Eerlijk gezegd heb ik niet het soort verhaal dat zij zoeken, maar ik moest natuurlijk wel een castingvideo insturen. Daarin heb ik heel duidelijk gezegd: 'Netflix, ik moet met dit programma meedoen.' Dat heb ik ongeveer drie minuten lang herhaald en vervolgens dachten ze: is goed."

'20 tot 40 minuten stilstaan'

Dylan verklapt in elk geval dat hij niet alle spellen heeft meegespeeld in de show, maar vertelt wel dat de spellen moeilijker zijn dan ze in eerste instantie lijken. "Het eerste spel dat ik speelde, was Red Light Green Light en dat was één van de moeilijkste spellen die ik ooit heb gespeeld. Dat zat 'm ook in het verschil tussen wat je op tv ziet en hoe de opnames verliepen. Op tv duurt het spel vijf minuten, maar tijdens de opnames duurde het langer, omdat er drones en cameramensen aanwezig waren die scènes opnamen. We mochten elke keer zeven seconden rennen en daarna stond je weer 20 tot 40 minuten stil."

Mooie vriendschappen

Ondanks dat Dylan niet huiswaarts keerde met de felbegeerde prijzenpot heeft hij wel mooie vriendschappen gesloten met andere deelnemers. "Ik had zelf geen verhaal, maar er waren wel mensen die veel persoonlijke struggles hebben overwonnen. Vooral na zo'n eerste ervaring die meteen heel heftig was, trokken mensen heel erg naar elkaar toe. Na de eerste challenge werden deelnemers in een grote kamer gedropt en moest je het met elkaar zien te vinden. Je vormde dus heel snel een band met sommige mensen en dat is me nog steeds bijgebleven."

Ster advertentie
Ster advertentie

Lees ook

Minder uitleg Meer uitleg

Cookies op FunX

FunX gebruikt Functionele en Analytische cookies voor websites optimalisatie en metingen. Geef voor andere cookies je voorkeuren op

Meer uitleg

Waarom cookies?

De Nederlandse Publieke Omroep plaatst specifieke cookies om het gebruiksgemak voor bezoekers te vergroten. Ze helpen in functionaliteit en zijn bedoeld om inzicht te krijgen in de werking en effectiviteit van de websites.

Hiermee kunnen we de bezochte website zo gebruiksvriendelijke en interessant mogelijk maken voor de bezoeker. Hierbij worden geen gegevens verzameld die gebruikt kunnen worden om individuele gebruikers te volgen.

Functionele cookies

Cookies die er voor zorgen dat deze website naar behoren functioneert

De websites van de Nederlandse Publieke Omroep gebruiken cookies om er voor te zorgen dat onze websites naar behoren werken. Zo gebruiken wij cookies voor:

  • het onthouden van informatie die je invult op de verschillende pagina’s, zodat je niet steeds al je gegevens opnieuw hoeft in te vullen
  • het doorgeven van informatie van de ene pagina aan de volgende pagina, bijvoorbeeld als er een lange enquête wordt ingevuld of als je veel gegevens moet invullen bij een online bestelling
  • het opslaan van voorkeuren, zoals de taal, locatie, het gewenste aantal te tonen zoekresultaten, etc.
  • het opslaan van instellingen voor een optimale videoweergave, zoals de gewenste buffergrootte en de resolutiegegevens van je scherm
  • het uitlezen van je browserinstellingen om onze website optimaal op je beeldscherm te kunnen weergeven
  • het opsporen van misbruik van onze website en diensten, door bijvoorbeeld een aantal opeenvolgende mislukte inlogpogingen te registreren
  • het gelijkmatig belasten van de website, waardoor de site bereikbaar blijft
  • het aanbieden van de mogelijkheid om inloggegevens op te slaan, zodat je die niet elke keer opnieuw hoeft in te voeren
  • het mogelijk maken om te reageren op onze websites

Analytische cookies voor Webstatistieken

Cookies waarmee wij het gebruik van de website kunnen meten.

Om te bepalen welke onderdelen van de website het meest interessant zijn voor onze bezoekers, proberen wij continu te meten met behulp van de software van comScore Digital Analytix hoeveel bezoekers er op onze website komen en welke onderdelen van de website het meest bekeken worden. Hiervoor gebruiken wij cookies.

Cookies gezet door comScore bevatten alleen een uniek nummer en zijn NPO-specifiek, deze worden niet gebruikt om NPO-bezoekers buiten de NPO-sites te volgen. JavaScript zorgt ervoor dat metingen niet gecached kunnen worden zodat we een herhaalde page-view kunnen tellen.

Het is onderdeel van de (wettelijke) taak van de Nederlandse Publieke Omroep om te rapporteren over onze prestaties. Daarvoor is het nodig om webstatistieken bij te houden. Ook nemen wij deel aan het landelijke internetbereikonderzoek STIR. Hiervoor gebruiken wij cookies, zodat wij de browser kunnen herkennen en op die manier het aantal bezoekers aan onze websites kunnen meten.

Van de informatie die wij zo verzamelen worden statistieken gemaakt. Deze statistieken geven ons inzicht in hoe vaak onze webpagina's bezocht worden, waar bezoekers de meeste tijd doorbrengen, enzovoort. Hierdoor zijn wij in staat structuur, navigatie en inhoud van de website zo gebruiksvriendelijk en optimaal mogelijk te maken. De statistieken en overige rapportages kunnen wij niet herleiden tot personen.

Wij gebruiken cookies voor:

  • het bijhouden van het aantal bezoekers op onze webpagina\’s
  • het bijhouden van de tijdsduur die elke bezoeker doorbrengt op onze webpagina\’s, bezoekers zijn niet uniek te identificeren
  • het bepalen van de volgorde waarin een bezoeker de verschillende pagina\’s van onze website bezoekt
  • het beoordelen welke delen van onze site aanpassing behoeven
  • het optimaliseren van de website

Sociale Media cookies

Cookies om de inhoud van onze website te delen via social media

De artikelen en video’s die je op onze website bekijkt, kun je door middel van buttons delen via social media. Voor het functioneren van deze buttons wordt gebruik gemaakt van social media cookies van de social media partijen, zodat deze je herkennen op het moment dat je een artikel of video wilt delen.

Deze cookies maken het dus mogelijk dat

Bij Social Media sites ingelogde gebruikers, bijvoorbeeld Twitter of Facebook, is het mogelijke om sommige inhoud van onze website direct te delen op die sites. Voor de cookies die de social media partijen plaatsen en de mogelijke data die zij hiermee verzamelen voor verschillende doeleinden onder andere gepersonaliseerde reclame, verwijzen wij ook naar de verklaringen die deze partijen op hun eigen websites daarover geven; zie de links hieronder. Let op dat deze verklaringen regelmatig kunnen wijzigen. De websites van de Nederlandse Publieke Omroep hebben daar geen invloed op.

  • Facebook (https://www.facebook.com/policies/cookies/)
  • Google+ / Youtube (https://policies.google.com/privacy?hl=nl)
  • Twitter (https://twitter.com/en/privacy)
  • Instagram (https://help.instagram.com/1896641480634370?ref=ig)

Cookie-instellingen aanpassen en meer informatie

De cookie-instellingen voor deze website zijn te allen tijde naar je persoonlijke voorkeur te wijzigen. De pagina waarop je deze instellingen kunt wijzigen is te bereiken via deze link Cookie instellingen. Hier is ook gedetailleerde informatie vinden over welke cookies we specifiek plaatsen.

  • Ik wil sociale media koppelingen zoals Facebook berichten en YouTube video’s kunnen zien op deze site:

    Hiermee sta je het plaatsen van cookies door sociale medianetwerken toe. Deze netwerken kunnen je volgen en je internetgedrag gebruiken voor andere doeleinden buiten de NPO om.