Music

Zo maak je een festival line-up gebaseerd op je Spotify-luistergedrag

foto: Unsplash/Instafest
  1. Newschevron right
  2. Zo maak je een festival line-up gebaseerd op je Spotify-luistergedrag

Als je zelf een festival mocht organiseren, wie zou er dan op de line-up staan? Over het antwoord op die vraag hoef je zelf niet meer na te denken. De online applicatie Instafest maakt namelijk binnen enkele seconden een line-up van een fictief driedaags festival, gebaseerd op jouw favoriete muziek. Dat doen ze door je Spotify-activiteiten te analyseren, waardoor iedereen zijn of haar eigen ultieme line-up te zien krijgt.

Spotify Wrapped, maar dan anders

Als muziekliefhebber kijk je misschien al wel uit naar Spotify Wrapped: het jaarlijkse overzicht waarmee de streamingdienst laat zien welke artiesten en tracks jij het afgelopen jaar het meest hebt afgespeeld. Meestal verschijnt die optie begin december, maar je kunt nu via Instafest alvast een indruk krijgen van welke artiesten jouw soundtrack van 2022 verzorgden.

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Drie opties

Wanneer je je Spotify-account koppelt aan Instafest krijg je een line-up te zien gebaseerd op je meest afgespeelde artiesten van de afgelopen zes maanden. Je kunt ook filteren op je activiteit van de laatste vier weken of op je meest gestreamde artiesten aller tijden. Vervolgens heb je de keuze uit drie verschillende desigins, waarna je line-up klaar is om te delen met je vrienden (die dan misschien wel teleurgesteld reageren wanneer ze erachter komen dat ze geen echte kaartjes kunnen kopen).

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Gemaakt door student

Instafest is niet gemaakt door Spotify zelf. Het is een externe website, die is ontwikkeld door Anshay Saboo, een student van de University of Southern California.

Sinds gisteren is er een nieuwe functie toegevoegd. Bij je line-up zie je nu ook een basic-o-meter die laat zien hoe uniek of mainstream jouw muzieksmaak is.

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Ster advertentie
Ster advertentie