Naar cookieinstellingen
Music

Interview waarin Soulja Boy beweert Drake alles geleerd te hebben gaat viral

  1. Newschevron right
  2. Interview waarin Soulja Boy beweert Drake alles geleerd te hebben gaat viral

Wie in 2018 de comeback van het jaar gemaakt heeft? Dat kan niemand anders zijn dan Soulja Boy. Tenminste, dat vindt de rapper zelf. In The Breakfast Club legt hij uit waarom. Maar als Charlamagne Tha God zijn claim in twijfel trekt, door te zeggen dat Meek Mill en Tyga een betere comeback hebben gemaakt, volgen er een aantal heftige gesprekken.

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

grondlegger

Soulja Boy vindt dat hij wel wat meer respect mag krijgen vanuit de scene. Volgens hem is hij niet alleen de ontdekker van een hele lading populaire artiesten, hij noemt zichzelf ook de grondlegger van de huidige hiphopgeneratie: "Ik heb het internet gecreëerd, ik begon met de wave, ik ben de reden dat deze artiesten nu getekend worden, ik ben de reden dat er een Lil Pump is. [...] Ik was de eerste artiest op social media, de eerste artiest op YouTube. Ik ben de reden dat er gestreamd wordt."

"Toen ik opkwam, zeiden ze dat hiphop dood was. Dat ik hiphop kapot had gemaakt." De artiest vindt dat zijn hit Crank That, die in 2009 wereldwijd viral ging, de hiphopscene veranderd heeft. En niet op een negatieve manier.

"Kijk nu naar iedereen. Ze houden van de nieuwe generatie, maar ik heb daar de kogels voor moeten opvangen. Ze lachten me uit, en nu doet iedereen precies wat ik deed. Ik ben de reden waarom artiesten social media hebben. Jullie moeten me bedanken. Alle artiesten en platenlabels: jullie zijn mij vijf procent verschuldigd."

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Comeback

Soulja Boy beweerde vorige week al op Instagram dat hij de grootste comeback van 2018 had gemaakt. Niet alleen de kijkers van de livestream trokken die claim in twijfel, hij kreeg hierna ook Lil Yachty, Tory Lanez, Trippie Redd en Meek Mill over zich heen. Ook in The Breakfast Club krijgt Soulja Boy weinig steun. Volgens Charlamagne Tha God verdient Meek Mill de comeback-titel. "Meek Mill had geen beef met Chris Brown", brengt Soulja Boy daar tegenin. "Nee, maar wel met Drake. De grootste rapper van de wereld!", reageert Charlamagne vervolgens, maar dat schiet bij Soulja in het verkeerde keelgat.

Soulja Boy: "Drake? Degene die zijn kind verborgen hield voor de wereld, maar waarbij de wereld zich niet verborgen wilde houden voor het kind?!" Vervolgens beweert Soulja dat hij degene is die Drake alles heeft geleerd. "Hij heeft mijn hele flow gekopieerd!"

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Interview

In de rest van het bijna een uur durende interview spreekt Soulja over mentale gezondheidsproblemen in de hiphopwereld, de schietpartij die jaren geleden in zijn huis plaatsvond en zijn angstaanjagende ervaringen tijdens de overstromingen in Californië : "Er was een moment dat ik dacht dat het over was."

Viral

Met zoveel spraakmakende opmerkingen kon het niet anders dan dat het interview viral zou gaan. Inmiddels is de video al miljoenen keren bekeken en hebben verschillende artiesten erop gereageerd. Zo ook Tyga, die nog even met cijfers duidelijk wil maken wie nu echt de beste comeback had.

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Ster advertentie
Ster advertentie
Minder uitleg Meer uitleg

Cookies op FunX

FunX gebruikt Functionele en Analytische cookies voor websites optimalisatie en metingen. Geef voor andere cookies je voorkeuren op

Meer uitleg

Waarom cookies?

De Nederlandse Publieke Omroep plaatst specifieke cookies om het gebruiksgemak voor bezoekers te vergroten. Ze helpen in functionaliteit en zijn bedoeld om inzicht te krijgen in de werking en effectiviteit van de websites.

Hiermee kunnen we de bezochte website zo gebruiksvriendelijke en interessant mogelijk maken voor de bezoeker. Hierbij worden geen gegevens verzameld die gebruikt kunnen worden om individuele gebruikers te volgen.

Functionele cookies

Cookies die er voor zorgen dat deze website naar behoren functioneert

De websites van de Nederlandse Publieke Omroep gebruiken cookies om er voor te zorgen dat onze websites naar behoren werken. Zo gebruiken wij cookies voor:

  • het onthouden van informatie die je invult op de verschillende pagina’s, zodat je niet steeds al je gegevens opnieuw hoeft in te vullen
  • het doorgeven van informatie van de ene pagina aan de volgende pagina, bijvoorbeeld als er een lange enquête wordt ingevuld of als je veel gegevens moet invullen bij een online bestelling
  • het opslaan van voorkeuren, zoals de taal, locatie, het gewenste aantal te tonen zoekresultaten, etc.
  • het opslaan van instellingen voor een optimale videoweergave, zoals de gewenste buffergrootte en de resolutiegegevens van je scherm
  • het uitlezen van je browserinstellingen om onze website optimaal op je beeldscherm te kunnen weergeven
  • het opsporen van misbruik van onze website en diensten, door bijvoorbeeld een aantal opeenvolgende mislukte inlogpogingen te registreren
  • het gelijkmatig belasten van de website, waardoor de site bereikbaar blijft
  • het aanbieden van de mogelijkheid om inloggegevens op te slaan, zodat je die niet elke keer opnieuw hoeft in te voeren
  • het mogelijk maken om te reageren op onze websites

Analytische cookies voor Webstatistieken

Cookies waarmee wij het gebruik van de website kunnen meten.

Om te bepalen welke onderdelen van de website het meest interessant zijn voor onze bezoekers, proberen wij continu te meten met behulp van de software van comScore Digital Analytix hoeveel bezoekers er op onze website komen en welke onderdelen van de website het meest bekeken worden. Hiervoor gebruiken wij cookies.

Cookies gezet door comScore bevatten alleen een uniek nummer en zijn NPO-specifiek, deze worden niet gebruikt om NPO-bezoekers buiten de NPO-sites te volgen. JavaScript zorgt ervoor dat metingen niet gecached kunnen worden zodat we een herhaalde page-view kunnen tellen.

Het is onderdeel van de (wettelijke) taak van de Nederlandse Publieke Omroep om te rapporteren over onze prestaties. Daarvoor is het nodig om webstatistieken bij te houden. Ook nemen wij deel aan het landelijke internetbereikonderzoek STIR. Hiervoor gebruiken wij cookies, zodat wij de browser kunnen herkennen en op die manier het aantal bezoekers aan onze websites kunnen meten.

Van de informatie die wij zo verzamelen worden statistieken gemaakt. Deze statistieken geven ons inzicht in hoe vaak onze webpagina's bezocht worden, waar bezoekers de meeste tijd doorbrengen, enzovoort. Hierdoor zijn wij in staat structuur, navigatie en inhoud van de website zo gebruiksvriendelijk en optimaal mogelijk te maken. De statistieken en overige rapportages kunnen wij niet herleiden tot personen.

Wij gebruiken cookies voor:

  • het bijhouden van het aantal bezoekers op onze webpagina\’s
  • het bijhouden van de tijdsduur die elke bezoeker doorbrengt op onze webpagina\’s, bezoekers zijn niet uniek te identificeren
  • het bepalen van de volgorde waarin een bezoeker de verschillende pagina\’s van onze website bezoekt
  • het beoordelen welke delen van onze site aanpassing behoeven
  • het optimaliseren van de website

Sociale Media cookies

Cookies om de inhoud van onze website te delen via social media

De artikelen en video’s die je op onze website bekijkt, kun je door middel van buttons delen via social media. Voor het functioneren van deze buttons wordt gebruik gemaakt van social media cookies van de social media partijen, zodat deze je herkennen op het moment dat je een artikel of video wilt delen.

Deze cookies maken het dus mogelijk dat

Bij Social Media sites ingelogde gebruikers, bijvoorbeeld Twitter of Facebook, is het mogelijke om sommige inhoud van onze website direct te delen op die sites. Voor de cookies die de social media partijen plaatsen en de mogelijke data die zij hiermee verzamelen voor verschillende doeleinden onder andere gepersonaliseerde reclame, verwijzen wij ook naar de verklaringen die deze partijen op hun eigen websites daarover geven; zie de links hieronder. Let op dat deze verklaringen regelmatig kunnen wijzigen. De websites van de Nederlandse Publieke Omroep hebben daar geen invloed op.

  • Facebook (https://www.facebook.com/policies/cookies/)
  • Google+ / Youtube (https://policies.google.com/privacy?hl=nl)
  • Twitter (https://twitter.com/en/privacy)
  • Instagram (https://help.instagram.com/1896641480634370?ref=ig)

Cookie-instellingen aanpassen en meer informatie

De cookie-instellingen voor deze website zijn te allen tijde naar je persoonlijke voorkeur te wijzigen. De pagina waarop je deze instellingen kunt wijzigen is te bereiken via deze link Cookie instellingen. Hier is ook gedetailleerde informatie vinden over welke cookies we specifiek plaatsen.

  • Ik wil sociale media koppelingen zoals Facebook berichten en YouTube video’s kunnen zien op deze site:

    Hiermee sta je het plaatsen van cookies door sociale medianetwerken toe. Deze netwerken kunnen je volgen en je internetgedrag gebruiken voor andere doeleinden buiten de NPO om.