Naar cookieinstellingen
OMG

50 Cent gooit olie op het vuur en zet geld in op gevecht Soulja Boy x Chris Brown

  1. Newschevron right
  2. 50 Cent gooit olie op het vuur en zet geld in op gevecht Soulja Boy x Chris Brown

De beef tussen Soulja Boy en Chris Brown lijkt uit te lopen op een ouderwetse beat down. De twee gooiden de afgelopen week via social media met modder naar elkaar, maar gisteren maakten ze officieel bekend dat er een face-to-face boksmatch aankomt tussen hen, vermoedelijk in Las Vegas. 50 Cent zag daarin reden om zich met de confrontatie te bemoeien.

HALF MILJOEN

Toen 50 hoorde dat Floyd Mayweather geld heeft gewed op de winst van Soulja, sprong hij er ook op. De 'Window shopper'-rapper kiest zelf kant van Chris Brown en wil dat hijzelf en Floyd in totaal een half miljoen inzetten op de wedstrijd. In een Instagram video is te zien hoe enthousiast hij wordt bij de gedachte van het gevecht en dat hij Soulja wil opstoken.

"Deze shit kan groot worden. Zeg tegen Soulja Boy dat hij moet ophouden met 'sorry' zeggen en dat hij de 'Draco' (automatisch geweer) uit de kast moet halen. Deze shit moet doorgaan."

Eerder leek het nog alsof Soulja Boy de beef achter wilde laten toen bekend werd dat zijn moeder in het ziekenhuis lag. "Ik bied mijn excuses aan, terug naar de muziek". Maar al gauw kwam hij terug op zijn plannen. Met 'Draco' verwijst 50 naar de gelijknamige track van Soulja Boy waarin de rapper opschept over zijn automatisch geweer.

Personal trainer

Soulja gooit zelf ook olie op het vuur door gisteren in een video op Instagram aan te kondigen dat bokskampioen Floyd Mayweather hem persoonlijk traint voor het gevecht. Hij lijkt zo overtuigd van zijn eigen succes, dat hij al een miljoen dollar op zichzelf heeft ingezet.

Leuk en aardig, maar Breezy en fans vonden Soulja te ver gaan, toen hij Chris Browns dochter Royalty bij de ruzie betrok. In een tweet zei hij te chillen met de 2-jarige en haar moeder Nia Guzman. Nia postte daarna als bewijs een foto van haar kind op Instagram en tagde daarin Mayweather en "themoneyteam", het lifestyle merk van de bokser. Soulja repostte de video, maar verwijderde het kort daarna evenals de tweet.

Meisjes problemen

De hele woordenwisseling tussen SB en CB begon toen Soulja een foto van Chris' ex Karrueche likete en reageerde met een 'heart eyes' emoji.

Volgens Soulja Boy zal het gevecht plaatsvinden in maart 2017, maar er zijn ook geruchten dat de twee rappers het al op 28 januari tegen elkaar zullen opnemen. Het gewonnen geld, dat bestaat uit de inzet van Soulja Boy, Mayweather en 50 Cent, zal gaan naar een goed doel.

Ster advertentie
Ster advertentie
Minder uitleg Meer uitleg

Cookies op FunX

FunX gebruikt Functionele en Analytische cookies voor websites optimalisatie en metingen. Geef voor andere cookies je voorkeuren op

Meer uitleg

Waarom cookies?

De Nederlandse Publieke Omroep plaatst specifieke cookies om het gebruiksgemak voor bezoekers te vergroten. Ze helpen in functionaliteit en zijn bedoeld om inzicht te krijgen in de werking en effectiviteit van de websites.

Hiermee kunnen we de bezochte website zo gebruiksvriendelijke en interessant mogelijk maken voor de bezoeker. Hierbij worden geen gegevens verzameld die gebruikt kunnen worden om individuele gebruikers te volgen.

Functionele cookies

Cookies die er voor zorgen dat deze website naar behoren functioneert

De websites van de Nederlandse Publieke Omroep gebruiken cookies om er voor te zorgen dat onze websites naar behoren werken. Zo gebruiken wij cookies voor:

  • het onthouden van informatie die je invult op de verschillende pagina’s, zodat je niet steeds al je gegevens opnieuw hoeft in te vullen
  • het doorgeven van informatie van de ene pagina aan de volgende pagina, bijvoorbeeld als er een lange enquête wordt ingevuld of als je veel gegevens moet invullen bij een online bestelling
  • het opslaan van voorkeuren, zoals de taal, locatie, het gewenste aantal te tonen zoekresultaten, etc.
  • het opslaan van instellingen voor een optimale videoweergave, zoals de gewenste buffergrootte en de resolutiegegevens van je scherm
  • het uitlezen van je browserinstellingen om onze website optimaal op je beeldscherm te kunnen weergeven
  • het opsporen van misbruik van onze website en diensten, door bijvoorbeeld een aantal opeenvolgende mislukte inlogpogingen te registreren
  • het gelijkmatig belasten van de website, waardoor de site bereikbaar blijft
  • het aanbieden van de mogelijkheid om inloggegevens op te slaan, zodat je die niet elke keer opnieuw hoeft in te voeren
  • het mogelijk maken om te reageren op onze websites

Analytische cookies voor Webstatistieken

Cookies waarmee wij het gebruik van de website kunnen meten.

Om te bepalen welke onderdelen van de website het meest interessant zijn voor onze bezoekers, proberen wij continu te meten met behulp van de software van comScore Digital Analytix hoeveel bezoekers er op onze website komen en welke onderdelen van de website het meest bekeken worden. Hiervoor gebruiken wij cookies.

Cookies gezet door comScore bevatten alleen een uniek nummer en zijn NPO-specifiek, deze worden niet gebruikt om NPO-bezoekers buiten de NPO-sites te volgen. JavaScript zorgt ervoor dat metingen niet gecached kunnen worden zodat we een herhaalde page-view kunnen tellen.

Het is onderdeel van de (wettelijke) taak van de Nederlandse Publieke Omroep om te rapporteren over onze prestaties. Daarvoor is het nodig om webstatistieken bij te houden. Ook nemen wij deel aan het landelijke internetbereikonderzoek STIR. Hiervoor gebruiken wij cookies, zodat wij de browser kunnen herkennen en op die manier het aantal bezoekers aan onze websites kunnen meten.

Van de informatie die wij zo verzamelen worden statistieken gemaakt. Deze statistieken geven ons inzicht in hoe vaak onze webpagina's bezocht worden, waar bezoekers de meeste tijd doorbrengen, enzovoort. Hierdoor zijn wij in staat structuur, navigatie en inhoud van de website zo gebruiksvriendelijk en optimaal mogelijk te maken. De statistieken en overige rapportages kunnen wij niet herleiden tot personen.

Wij gebruiken cookies voor:

  • het bijhouden van het aantal bezoekers op onze webpagina\’s
  • het bijhouden van de tijdsduur die elke bezoeker doorbrengt op onze webpagina\’s, bezoekers zijn niet uniek te identificeren
  • het bepalen van de volgorde waarin een bezoeker de verschillende pagina\’s van onze website bezoekt
  • het beoordelen welke delen van onze site aanpassing behoeven
  • het optimaliseren van de website

Sociale Media cookies

Cookies om de inhoud van onze website te delen via social media

De artikelen en video’s die je op onze website bekijkt, kun je door middel van buttons delen via social media. Voor het functioneren van deze buttons wordt gebruik gemaakt van social media cookies van de social media partijen, zodat deze je herkennen op het moment dat je een artikel of video wilt delen.

Deze cookies maken het dus mogelijk dat

Bij Social Media sites ingelogde gebruikers, bijvoorbeeld Twitter of Facebook, is het mogelijke om sommige inhoud van onze website direct te delen op die sites. Voor de cookies die de social media partijen plaatsen en de mogelijke data die zij hiermee verzamelen voor verschillende doeleinden onder andere gepersonaliseerde reclame, verwijzen wij ook naar de verklaringen die deze partijen op hun eigen websites daarover geven; zie de links hieronder. Let op dat deze verklaringen regelmatig kunnen wijzigen. De websites van de Nederlandse Publieke Omroep hebben daar geen invloed op.

  • Facebook (https://www.facebook.com/policies/cookies/)
  • Google+ / Youtube (https://policies.google.com/privacy?hl=nl)
  • Twitter (https://twitter.com/en/privacy)
  • Instagram (https://help.instagram.com/1896641480634370?ref=ig)

Cookie-instellingen aanpassen en meer informatie

De cookie-instellingen voor deze website zijn te allen tijde naar je persoonlijke voorkeur te wijzigen. De pagina waarop je deze instellingen kunt wijzigen is te bereiken via deze link Cookie instellingen. Hier is ook gedetailleerde informatie vinden over welke cookies we specifiek plaatsen.

  • Ik wil sociale media koppelingen zoals Facebook berichten en YouTube video’s kunnen zien op deze site:

    Hiermee sta je het plaatsen van cookies door sociale medianetwerken toe. Deze netwerken kunnen je volgen en je internetgedrag gebruiken voor andere doeleinden buiten de NPO om.