Nieuw-Zeeland maakt 6,4 miljoen dollar vrij om jongeren te helpen bij hun break-up
- News
- Nieuw-Zeeland maakt 6,4 miljoen dollar vrij om jongeren te helpen bij hun break-up
''Oke, ik doe het. Ik verwijder mijn ex officieel van social media'', zegt een jonge vrouw kijkend naar haar telefoonscherm. De beelden zijn te zien in een video die onderdeel is van de Nieuw-Zeelandse Love Better-campagne. Het doel is om jonge mensen met een gebroken hart te steunen en ze te helpen om hun gevoelens op een gezonde manier te verwerken.
Hulplijn
Love Better is een initiatief van het Ministerie van Sociale Ontwikkeling in samenwerking met liefdadigheidsorganisatie Youthline. Met het initiatief zorgen de organisaties ervoor dat jongeren per sms, telefoon of e-mail advies kunnen vragen als zij met liefdesverdriet zitten. De campagne wordt gefinancierd met 6,4 miljoen Nieuw-Zeelandse dollars.
Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.
Langdurige pijn
Uit een onderzoek van databank Kantar, blijkt dat 68 procent van de Nieuw-Zeelandse jongeren langdurige pijn ervaarde na een break-up, waarbij ze zichzelf ook schade hebben aangericht. Aan het onderzoek deden 1200 jongeren mee. Toen het onderzoek minister van sociale ontwikkeling Priyanca Radhakrishnan bereikte, zei ze: ''Jongeren zijn de toekomst van het land. Als ze zichzelf schade berokkenen, zal dat uiteindelijk ook het land schaden.'' Om die reden heeft ze zich ingezet om de campagne op te zetten.
Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.
Innovatieve campagne
Met behulp van de campagne kunnen jongeren in ieder geval op een gezonde manier verder gaan met hun leven en blijven ze niet vastzitten in een toxic-relatie. Love Better maakt namelijk onderdeel uit van een bredere strategie van de regering om gezinsgeweld en seksueel geweld uit te bannen. ''Nieuw-Zeeland heeft beschamende statistieken van seksueel geweld en geweld binnen families. We hebben innovatieve campagnes nodig om deze cyclus te doorbreken'', aldus Radhakrishnan in The Guardian.