Reclames tijdens Super Bowl maken politiek statement
- News
- Reclames tijdens Super Bowl maken politiek statement
Ruim 115 miljoen kijkers zagen vannacht de Super Bowl. Hoewel dit sportevenement natuurlijk eigenlijk om de American footballwedstrijd draait, zitten de mensen ook voor de buis om de spectaculaire halftime show en reclame break te zien. Elk jaar pakken de grote merken flink uit om een zo bijzonder en verrassend mogelijke reclame te maken. Dit jaar maakte opvallend veel reclames een politiek statement. De thema's die terugkwamen waren - niet verrassend - immigratie en gelijkheid.
84 Lumber 'The Entire Journey'
De reclame van 84 Lumber mocht niet in zijn geheel uitgezonden worden, omdat het te controversieel zou zijn. Een gedeelte was daarom alleen maar online te zien. Het ontroerende filmpje van vijf minuten gaat over de zware reis van een Mexicaanse moeder en haar dochter naar de Verenigde Staten.
Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.
AirBnb 'We Accept'
De reclame van AirBnb gaat over gelijkheid en acceptatie. #WeAccept
Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.
Coca Cola 'Together is Beautiful'
Diversiteit was het thema van Coca Cola's reclame.
Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.
Audi 'Daughter'
Audi zet zich in hun reclame in voor gelijke salarissen voor mannen en vrouwen.
Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.
Budweiser 'Born the hard way'
Budweiser laat zien hoe hun grondlegger in 1857 als Duitse immigrant naar Amerika kwam.
Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.
Google 'Home By You'
De politieke boodschap van diversiteit ligt er niet dik boven op in de reclame van Google. Maar in de reclame zijn families met diverse achtergronden te zien, een regenboog en een gay-pride vlag.
Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.