Deze inspirerende nieuwe Nike-commercial weet veel vrouwen te raken
- News
- Deze inspirerende nieuwe Nike-commercial weet veel vrouwen te raken
De nieuwe commercial die Nike tijdens de Oscaruitreiking heeft laten zien, heeft al veel mensen weten te raken. Met name vrouwen. De campagne, Dream Crazier, laat namelijk zien waar vrouwen tot in staat zijn, ondanks de dubbele moraal in de sport waar zij soms mee te maken krijgen. De stem van Serena Williams vertelt:
"Als we emotie laten zien, worden we dramatisch genoemd. Als we tegen mannen willen spelen, zijn we gestoord. En als we dromen van gelijke kansen, zijn dat waanideeën. Als we ergens voor staan, zijn we 'losgeslagen'. Wanneer we te goed zijn, is er iets mis met ons. En als we boos zijn, zijn we hysterisch, irrationeel of gewoon gek. [...] Dus als ze je gek willen noemen? Prima. Laat ze zien wat gek kan doen."
sportvrouwen
Nike adverteerde al eerder met de Dream Crazy-slogan. Toen stond het hebben van lef en grote dromen centraal met American Football-speler Colin Kaepernick in de hoofdrol. Nu ligt de focus op de ervaring van vrouwelijke atleten en het risico dat zij lopen om niet serieus genomen te worden. De video toont verschillende legendarische sportvrouwen en hun overwinningen, waaronder turnster Simone Biles, snowboardster Chloe Kim, basketbalster Lisa Leslie, basketbalcoach Becky Hammon en schermster Ibtihaj Muhammed, die als eerste moslima met een hijab strijdde voor het Amerikaanse Olympische team.
reacties
Op Twitter wordt de commercial met luid applaus ontvangen en veel vrouwen geven aan geëmotioneerd en geïnspireerd te zijn door de video. Sommige van hen delen onder de commercial hun eigen verhaal.
Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.
I played basketball against men for many years, I was better than some & some were better than me. Now I bench 115kg, I'm stronger than some men, not as strong as others. I do what I do to be the best version of me! The message of the ad is to challenge perceptions & I love it!
— Louise Sugden (@louisesugden13) 24 februari 2019
They call my daughter crazy because she plays baseball not softball. Then they whine when she strikes their sons out. Can’t wait to show her this! pic.twitter.com/ck3MHqzj6t
— CornyRye44 (@vsuph6) 24 februari 2019
Crazy dreams do this! 10 years old and riding a winner.#justdoit pic.twitter.com/iFXQP4tJAN
— elane slade (@ElaneSlade) 24 februari 2019
@Nike this 41 yrold mom of 3 does @Ironman & marathons has been asked countless times “your husband LETS you do that?” Yeah I do THAT and he is the best supporter too, even though I’m slow I am out there showing my kids that #thismomcan #kickassladies pic.twitter.com/Y5hyeIRjsa
— tdarmofal (@tdarmofal) 24 februari 2019
Showing how crazy her dreams are #HopeEllen ♥️#justdoit pic.twitter.com/IsgTtj20Sd
— Nancy Sovran (@MiSovran) 24 februari 2019
Tested for steroids ‘cause how could she have muscles like that? #crazy me at 27 in 1984 #track #muscles #nosteroids #girlcanrun #justdoit pic.twitter.com/e0CRTxP6za
— Elaine Weeks (@selaineweeks) 25 februari 2019
Lees ook
Up 2 Date
Mensen verbranden Nike-sneakers en Colin Kaepernick is de 'oorzaak'Sport
Voetballer Raheem Sterling nieuwe gezicht van Nike-campagne na Instagrampost over racismeSport
Nike zet door en releast commercial met Colin KaepernickUp 2 Date
Rechter dwingt vermeend slachtoffer van Diddy om naam bekend te maken