Verbaasde reacties om 'curvy' reclame
- News
- Verbaasde reacties om 'curvy' reclame
Een reclamecampagne van een jong kledingmerk veroorzaakte verbazing bij pro-curvy strijders. Het merk plaatste een poster in zijn winkeletalage met de tekst 'love your curves' (houd van je rondingen). De foto bij de goedbedoelde slogan viel echter verkeerd.
"Welke rondingen?"
De officiële Facebookpagina van het Afro-Amerikaans festival Afropunk postte een foto van de poster met de tekst:
"Sommige merken moeten hun strategie heroverwegen"
Daarmee verwees de pagina naar de twee slanke modellen op de afbeelding die door velen niet als 'curvy' worden gezien. Meer dan 2,3 duizend volgers reageerden op de post.
Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.
Daarna verschenen ook op Twitter verbaasde reacties. "Rondingen? Welke rondingen?"
Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.
Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.
Het is nog onbekend om welk merk het precies gaat en of het zijn reclame-uiting gaat aanpassen.
Vogue USA
Waar het ene bedrijf alleen slanke modellen inhuurde, plaatste de Amerikaanse Vogue juist een plussize model op de cover van hun nieuwste editie. Samen met het eerste Aziatische model dat ooit op de cover verscheen (Liu Wen), staat Ashley Graham geposeerd naast Kendall Jenner, Gigi Hadid, de Amsterdamse Imaan Hammam, Adwoa Aboah en Vittoria Ceretti.
Photoshop?
Een mooie stap vooruit, was het niet dat kritische kijkers een aantal dingen opviel. Op social media werd Vogue ervan beschuldigd Gigi's arm te hebben verlengd met Photoshop, zodat zij de buik van Ashley zou bedekken. Ook viel het sommigen op dat het plussize model de enige op de foto is die haar arm op haar dij heeft.
Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.
Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.
Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.