Tim Hofman uitgeroepen tot meest invloedrijke persoon in Nederlandse media
- News
- Tim Hofman uitgeroepen tot meest invloedrijke persoon in Nederlandse media
Tim Hofman is door Media100 uitgeroepen tot de meest invloedrijke persoon in de Nederlandse media. Dat werd afgelopen woensdag bekendgemaakt tijdens het Media 100 | Marketing100 Event in Amsterdam.
Lubach van de troon gestoten
Vorig jaar stond Arjen Lubach nog op nummer 1 in de Media100, maar de comedian moest dit jaar plaatsmaken voor Hofman. Lubach staat nu op de derde plaats, terwijl John de Mol de tweede plek in beslag neemt. De Mol stond tot en met 2021 maar liefst negen jaar achtereen op nummer 1 in de lijst.
Spraakmakende aflevering
Hofman bracht begin dit jaar de meest spraakmakende aflevering van zijn onlineserie BOOS uit, waarin het seksueel grensoverschrijdend gedrag rond The Voice of Holland aan het licht wordt gebracht. De aflevering werd meer dan 10 miljoen keer bekeken en had een enorme maatschappelijke impact, iets waar Hofman zelf erg blij mee is. "Dat is waardevol. We zijn er nog niet, maar het voelt als de eerste forse zucht van een nieuwe wind", aldus Hofman in een statement.
Nieuwe reportage
Inmiddels maken Tim Hofman en zijn team van BOOS zich alweer op voor een nieuwe grote reportage. Dit keer duiken ze in het toeslagenschandaal en gaan ze op zoek naar de verantwoordelijken ervan. "Wij willen weten: wie zijn er hoofdelijk schuldig aan het racisme, het verwoesten van levens en traumatiseren van mensen? En werken zij nog bij de Belastingdienst, mochten zij hun baan houden?", aldus de BOOS-presentator in een bericht op Instagram.
Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.
Lees ook
Up 2 Date
Tim Hofman zegt 'sorry' om vrouwonvriendelijke uitspraken uit het verledenFilms, Series & TV
Tim Hofman confronteert man die vrouw lastigviel op straatFilms, Series & TV
Tim Hofman over 'BOOS'-aflevering: "Er lijkt iets in beweging te komen"Up 2 Date
Record aan klachten tegen anti-abortuscampagne na oproep Tim Hofman