Naar cookieinstellingen
FunX

Ontwerper Belghali ontmoet Gunna in Parijs: "Ik ben begonnen via Snapchat"

foto: Instagram: @belghalii
  1. Newschevron right
  2. Ontwerper Belghali ontmoet Gunna in Parijs: "Ik ben begonnen via Snapchat"

Kledingontwerper Mohamed Belghali ontmoette onlangs de Amerikaanse rapper Gunna in Parijs, die met zijn album momenteel op nummer 1 staat in de Amerikaanse charts. Belghali is oprichter van Seventeen The Brand en zijn kleding wordt in het buitenland gedragen door artiesten als Wizkid en Young Thug. In Start met Fernando vertelt de designer over het oprichten van zijn merk en de groei van Seventeen The Brand.

Ontwerper Mohamed Belghali ontmoet Gunna in Parijs!: ‘’Ik ben god dankbaar voor alles’’

Blessing

Het is iets waar iedere kledingdesigner van droomt: de grootste artiesten ter wereld die rondlopen in de kleding die jij ontworpen hebt. Belghali is trots op de ontwikkelingen rondom zijn kledingmerk en ziet de groei vooral als een blessing van boven. ''Het gebeurt allemaal gewoon vanzelf. Het is allemaal dankzij God.''

De Belgische ontwerper begon in 2016 met het maken van hoodies, maar had op dat moment niet direct de ambitie om een echte kledinglijn te beginnen. Hij verkocht de hoodies via Snapchat en werd in het begin zelfs uitgelachen door zijn matties. ''Dat gebeurde gewoon als matties onder elkaar, haha. Dat hoort er gewoon bij!''

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Seventeen The Brand

De groei van zijn kledingmerk is volgens Belghali op een organische manier tot stand gekomen, net als de naam van zijn brand. ''In 2017 zocht ik een merknaam omdat ik een Instagram wilde aanmaken. Mijn designer is geboren op de zeventiende. Mijn eerste contract kreeg ik op mijn zeventiende. Seventeen The Brand heeft zeventien letters. Het getal zeventien heeft voor ons een bijzondere betekenis. Daarom ben ik voor die naam gegaan. Het is allemaal God's plan.''

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Plug

Voordat Belghali begon met zijn activiteiten in de fashionindustrie, heeft hij lange tijd op hoog niveau gevoetbald. Daar heeft de ontwerper een aantal goede vrienden aan overgehouden. Een van de mensen die Belghali in de voetbalwereld heeft leren kennen, helpt hem tegenwoordig om zijn kleding bij bekende artiesten te krijgen. Deze plug heeft veel connecties en adviseert celebrities over dope shit en voorziet ze van nieuwe kleding.

De eerste rappers die zijn kleding droegen waren Bryan Mg en WAWA. Kempi en Cho volgden daarna al snel. De stylist van de Nigeriaanse superster Wizkid nam zelf contact op met Belghali. ''Zijn stylist zag een sample op Instagram en vroeg of ik wat wilde opsturen. Ik geloofde in het begin niet dat hij echt de stylist van Wizkid was. Drie maanden later belde iedereen mij op, omdat op YouTube te zien was dat hij de kleding droeg. Dat was wel echt gek.''

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Culture

Belghali heeft in korte tijd al mooie successen geboekt, maar heeft naar eigen zeggen ook nog genoeg om voor te werken. Zo zou hij naar de toekomst toe graag artiesten als Pharrel, A$AP Rocky en Rihanna in zijn kleding willen zien. De ontwerper haalt verder ook veel inspiratie uit zijn eigen omgeving en geeft een shoutout naar de founders van de kledingmerken Daily Paper en Arte. De jonge ondernemers inspireren elkaar om naar het hoogst haalbare te streven. ''Het is belangrijk dat we elkaar blijven pushen en samen blijven bouwen aan de culture.''

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Ster advertentie
Ster advertentie
Minder uitleg Meer uitleg

Cookies op FunX

FunX gebruikt Functionele en Analytische cookies voor websites optimalisatie en metingen. Geef voor andere cookies je voorkeuren op

Meer uitleg

Waarom cookies?

De Nederlandse Publieke Omroep plaatst specifieke cookies om het gebruiksgemak voor bezoekers te vergroten. Ze helpen in functionaliteit en zijn bedoeld om inzicht te krijgen in de werking en effectiviteit van de websites.

Hiermee kunnen we de bezochte website zo gebruiksvriendelijke en interessant mogelijk maken voor de bezoeker. Hierbij worden geen gegevens verzameld die gebruikt kunnen worden om individuele gebruikers te volgen.

Functionele cookies

Cookies die er voor zorgen dat deze website naar behoren functioneert

De websites van de Nederlandse Publieke Omroep gebruiken cookies om er voor te zorgen dat onze websites naar behoren werken. Zo gebruiken wij cookies voor:

  • het onthouden van informatie die je invult op de verschillende pagina’s, zodat je niet steeds al je gegevens opnieuw hoeft in te vullen
  • het doorgeven van informatie van de ene pagina aan de volgende pagina, bijvoorbeeld als er een lange enquête wordt ingevuld of als je veel gegevens moet invullen bij een online bestelling
  • het opslaan van voorkeuren, zoals de taal, locatie, het gewenste aantal te tonen zoekresultaten, etc.
  • het opslaan van instellingen voor een optimale videoweergave, zoals de gewenste buffergrootte en de resolutiegegevens van je scherm
  • het uitlezen van je browserinstellingen om onze website optimaal op je beeldscherm te kunnen weergeven
  • het opsporen van misbruik van onze website en diensten, door bijvoorbeeld een aantal opeenvolgende mislukte inlogpogingen te registreren
  • het gelijkmatig belasten van de website, waardoor de site bereikbaar blijft
  • het aanbieden van de mogelijkheid om inloggegevens op te slaan, zodat je die niet elke keer opnieuw hoeft in te voeren
  • het mogelijk maken om te reageren op onze websites

Analytische cookies voor Webstatistieken

Cookies waarmee wij het gebruik van de website kunnen meten.

Om te bepalen welke onderdelen van de website het meest interessant zijn voor onze bezoekers, proberen wij continu te meten met behulp van de software van comScore Digital Analytix hoeveel bezoekers er op onze website komen en welke onderdelen van de website het meest bekeken worden. Hiervoor gebruiken wij cookies.

Cookies gezet door comScore bevatten alleen een uniek nummer en zijn NPO-specifiek, deze worden niet gebruikt om NPO-bezoekers buiten de NPO-sites te volgen. JavaScript zorgt ervoor dat metingen niet gecached kunnen worden zodat we een herhaalde page-view kunnen tellen.

Het is onderdeel van de (wettelijke) taak van de Nederlandse Publieke Omroep om te rapporteren over onze prestaties. Daarvoor is het nodig om webstatistieken bij te houden. Ook nemen wij deel aan het landelijke internetbereikonderzoek STIR. Hiervoor gebruiken wij cookies, zodat wij de browser kunnen herkennen en op die manier het aantal bezoekers aan onze websites kunnen meten.

Van de informatie die wij zo verzamelen worden statistieken gemaakt. Deze statistieken geven ons inzicht in hoe vaak onze webpagina's bezocht worden, waar bezoekers de meeste tijd doorbrengen, enzovoort. Hierdoor zijn wij in staat structuur, navigatie en inhoud van de website zo gebruiksvriendelijk en optimaal mogelijk te maken. De statistieken en overige rapportages kunnen wij niet herleiden tot personen.

Wij gebruiken cookies voor:

  • het bijhouden van het aantal bezoekers op onze webpagina\’s
  • het bijhouden van de tijdsduur die elke bezoeker doorbrengt op onze webpagina\’s, bezoekers zijn niet uniek te identificeren
  • het bepalen van de volgorde waarin een bezoeker de verschillende pagina\’s van onze website bezoekt
  • het beoordelen welke delen van onze site aanpassing behoeven
  • het optimaliseren van de website

Sociale Media cookies

Cookies om de inhoud van onze website te delen via social media

De artikelen en video’s die je op onze website bekijkt, kun je door middel van buttons delen via social media. Voor het functioneren van deze buttons wordt gebruik gemaakt van social media cookies van de social media partijen, zodat deze je herkennen op het moment dat je een artikel of video wilt delen.

Deze cookies maken het dus mogelijk dat

Bij Social Media sites ingelogde gebruikers, bijvoorbeeld Twitter of Facebook, is het mogelijke om sommige inhoud van onze website direct te delen op die sites. Voor de cookies die de social media partijen plaatsen en de mogelijke data die zij hiermee verzamelen voor verschillende doeleinden onder andere gepersonaliseerde reclame, verwijzen wij ook naar de verklaringen die deze partijen op hun eigen websites daarover geven; zie de links hieronder. Let op dat deze verklaringen regelmatig kunnen wijzigen. De websites van de Nederlandse Publieke Omroep hebben daar geen invloed op.

  • Facebook (https://www.facebook.com/policies/cookies/)
  • Google+ / Youtube (https://policies.google.com/privacy?hl=nl)
  • Twitter (https://twitter.com/en/privacy)
  • Instagram (https://help.instagram.com/1896641480634370?ref=ig)

Cookie-instellingen aanpassen en meer informatie

De cookie-instellingen voor deze website zijn te allen tijde naar je persoonlijke voorkeur te wijzigen. De pagina waarop je deze instellingen kunt wijzigen is te bereiken via deze link Cookie instellingen. Hier is ook gedetailleerde informatie vinden over welke cookies we specifiek plaatsen.

  • Ik wil sociale media koppelingen zoals Facebook berichten en YouTube video’s kunnen zien op deze site:

    Hiermee sta je het plaatsen van cookies door sociale medianetwerken toe. Deze netwerken kunnen je volgen en je internetgedrag gebruiken voor andere doeleinden buiten de NPO om.