OMG

Vitamine D reclame pakt hilarisch verkeerd uit: "We all need the D"

  1. Newschevron right
  2. Vitamine D reclame pakt hilarisch verkeerd uit: "We all need the D"

Vitamine's zijn gezond, maar we lijken er niet genoeg van binnen te krijgen. Die boodschap wilde een Canadees reclamebureau in de provincie Yukon overbrengen in een reclame voor vitamine D. Helaas voor hun was de slogan voor de campagne wat ongelukkig uitgekozen. De serieus bedoelde boodschap, "We all need the D" (wat in straattaal betekent: We hebben allemaal een piemel nodig) leverde hilarische reacties op onder de doelgroep.

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Open-minded

Posters van de campagne in lokale bussen beeldden onder andere een meisje af dat toegeeft dat, net als iedereen, ook ZIJ "the D" nodig heeft. Ook mannen hebben zij laten beseffen dat je nooit te oud bent om het een kans te geven.

De provincie zegt te weten wat de betekenis was van de uitdrukking en wilde daar juist gebruik van maken. Maar na de afgang op social media besloot de provincie alle reclames in te trekken.

Ster advertentie
Ster advertentie