Ex-voetballer Demy de Zeeuw over het ontstaan van BALR. en 433
- News
- Ex-voetballer Demy de Zeeuw over het ontstaan van BALR. en 433
Ex-voetballer Demy de Zeeuw heeft een aantal goede prestaties op zijn naam staan als profvoetballer, maar heeft sinds het einde van zijn voetbalcarrière niet stilgezeten. Hij heeft namelijk BALR. een succesvol eigen merk opgebouwd en is eigenaar van het meest bekende voetbalplatform: 433. Demy de Zeeuw is het levende bewijs dat je amibities na voetbal niet hoeven te stoppen.
De voetbalcarrière van Demy de Zeeuw
Demy de Zeeuw was een middenvelder die bekend stond om zijn spelinzicht, passing en verdedigende kwaliteiten. De Zeeuw speelde voor clubs zoals AZ Alkmaar, Ajax en Spartak Moskou. Hij behaalde zijn grootste successen met AZ, waarmee hij in 2009 de Eredivisie won. Bij zijn tijd met Ajax wist hij ook een aardige prestatie neer te zetten. Zo werd hij in 2011 kampioen. De ex-voetballer sloot zijn carrière af bij NAC Breda, waar hij in het seizoen 2015/2016 zijn laatste wedstrijden speelde in de Eerste Divisie.
Demy de Zeeuw over modemerk BALR.
Na zijn voetbalcarrière heeft Demy de Zeeuw absoluut niet stilgezeten. Zo vertelde hij in een interview bij Real Talk hoe het merk en het platform zijn ontstaan. "Ik wilde altijd al een keer iets voor mezelf doen. Dus ik begon met een blog en schreef over wanneer Ronaldo een nieuwe auto kocht, dan schreven we daar een stukje over. Een beetje zoals Life After Football doet." Kort daarna werd het modemerk BALR. die hij samen met onder meer Eljero Elia en Gregory van der Wiel oprichtte. Het merk focust zich vooral op de lifestyle van voetballers. "Op een gegeven moment dachten we: laten we iets met fysieke producten doen. Toen ontmoette ik mijn huidige partners en begon BALR."
Demy maakt daarnaast duidelijk dat het succes van BALR. niet alleen van hem is, in tegendeel. "Het is niet zo van: Demy heeft een cool merk. Het gaat om het hele team. Ik zie mezelf ook niet als de baas, maar als onderdeel van iedereen. Ik ben niet per se belangrijk. Het zijn juist het bedrijf en de klanten die BALR. maken tot wat het is. Het team heeft ervoor gezorgd dat BALR. groter en bekender wordt", aldus Demy de Zeeuw.
Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.
Demy de Zeeuw over het ontstaan van 433
Vanuit het ontstaan van het modemerk was het voor Demy een logische stap om daar ook een bijpassend platform aan te koppelen. Zo zei hij: "Als we merken en producten hebben, moeten we eigenlijk ook een platform hebben waar we dat kunnen verkopen. Zo zijn we begonnen met 433", aldus de ex-voetballer. Het voetbalplatform is tien jaar geleden ontstaan en is uitgegroeid tot een succesvol platform met meer dan 115 miljoen volgers op social media.
Los van het modemerk en voetbalplatform is Demy betrokken bij nog meer ondernemingen, waaronder het socialmediabureau Wannahaves. Hiermee bewijst hij dat je ambities na je voetbalcarrière niet hoeven te stoppen.
Lees ook
Sport
Manchester United-voetballer Noussair Mazraoui wilde geen regenboogjack aan: "Niemand droeg het daarom"FunX
Demy de Zeeuw staat in Selfmade Miljonair lijst: “Ik wil iets doen wat ik leuk vind"Sport
Vinícius Júnior is de beste voetballer van het jaar bij FIFA AwardsSport
Italiaanse voetballer geschorst vanwege racistische opmerking: "Jackie Chan"