Starbucks stopt met adverententies op social media vanwege haatreacties
- News
- Starbucks stopt met adverententies op social media vanwege haatreacties
Starbucks stopt tijdelijk met betaalde advertenties op social media. In een aankondiging laat de koffieketen weten dat het social media wil boycotten omdat er niet genoeg gedaan wordt aan het stoppen van haatreacties.
Inclusief
Starbucks laat in een statement weten zich in te gaan zetten om de verspreiding van haatreacties tegen te gaan. De keten gaat gesprekken voeren binnen het bedrijf, met mediapartners en met burgerrechtenorganisaties. "We geloven dat er iets moet worden gedaan om online communities een inclusieve plek te maken waar iedereen zich welkom voelt. En we geloven dat zakelijke leiders en politici bij elkaar moeten komen om echte verandering te brengen."
Stop Hate For Profit
Hoewel Starbucks in de statement niet expliciet spreekt van Facebook, is de kans groot dat het wel specifiek over dit platform gaat. Naast Starbucks zijn er namelijk nog 160 bedrijven, waaronder Unilever en Coca Coli, die aan hebben gegeven in juli te stoppen met betaalde advertenties op Facebook. Deze adverteerders willen met hun Stop Hate For Profit-campagne druk op Facebook uitoefenen om een strikter beleid te voeren tegen racistische en haatdragende inhoud op het platform.
Lees ook
OMG
Vrouw probeert barista zwart te maken, maar mensen zamelen $58.000 fooi voor hem inFunX
Haatcomments op social media: dit is wat iemand bezielt om die te plaatsenUp 2 Date
Ondanks opgelegd demonstratieverbod alsnog protest op de DamUp 2 Date
Boze reacties na mishandeling bejaarde Turks-Nederlandse vrouw: "Wereld is naar de klote"