FunX

Zeven keer dat Frenna het internet kapot gemaakt heeft met de marketing van 'Pink Summer'

foto: Yo.yomifoto: Yo.yomi
  1. Newschevron right
  2. Zeven keer dat Frenna het internet kapot gemaakt heeft met de marketing van 'Pink Summer'

We wisten al dat Frenna groot zou worden sinds we hem 'aw yeah' hoorden zingen. Maar ik denk dat hij inmiddels iedereens verwachtingen heeft overstegen in de manier waarop hij zijn succes claimt en de Nederlandse muziekscene volledig domineert. Frenna kijkt vooruit en lijkt zijn volgende stap altijd gepland te hebben. Met de consistentie van de album rollout van Pink Summer heeft hij zichzelf ruimschoots overtroffen. Daarom hieronder zeven keer dat Frenna het internet kapot gemaakt heeft.

Pretty Girls Snippet

De eerste video die Frenna deelde van Pretty Girls zat vol met kleine marketingmomenten om viraal mee te gaan. Ten eerste draagt hij hierin al een roze outfit, de kleur van de hele Pink Summer wave. Daarnaast zien we in deze video al de dansjes die we nu allemaal herkennen als we de track horen. Dit, gecombineerd met de catchy hook, maakte het de perfecte trending audio voor een platform als TikTok. Pretty Girls ging dan ook lang voor de release al viraal op social media.

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Roze claimen

Op een dag was Frenna's profielfoto roze en de rest is geschiedenis. Sindsdien kwam de kleur consistent terug in alle visuals en branding rondom Pink Summer. Van de social media content tot de album cover en de visuals voor Spotify. Het is niet alleen roze, het is ook Frenna. Frenna's branding is altijd gecentreerd rondom het feit dat hij de grootste is. Hij heeft de mooiste auto's, de mooiste vrouwen (Yolanthe, bijvoorbeeld), de duurste sieraden. Dit zien we ook in de branding van Pink Summer, alleen is het dan allemaal roze. Dit is zo consistent gedaan, dat festivalgangers massaal in het roze naar 7Fest gingen. Iets met impact?

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Yolanthe in de clip van Paparazzi

Yolanthe Cabau is natuurlijk hét sekssymbool van Nederland, en dus de perfecte persoon om de nieuwsgierige aandacht van de media te trekken. Frenna plaatste een foto van hen samen op de bank, en Nederland ging los. Omdat niemand wist of het een marketingstunt was of een bevestiging van een relatie, ging de foto compleet viraal. De track heet Paparazzi, wat perfect aansluit op het plaatsen van de foto's met Yolanthe en de manier waarop de media daarop sprongen. Dat ze uiteindelijk ook nog de leading lady in de video was, is echt... chef's kiss.

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Pretty Girls Remix met Davido en DYSTINCT

Eerlijk is eerlijk, wij hadden geen Pretty Girls remix nodig, want de track was in Nederland al een gigantisch succes. Frenna verraste ons echter niet met een, maar twee remixes. De Nederlandse met Jonna Fraser en Emms. Want, wie beter in te schakelen dan het duo met wie hij een van zijn grootste hits heeft gemaakt? En dan nog de internationale remix met Davido en DYSTINCT. Frenna heeft vaker benoemd dat hij internationale ambities heeft. Door zo'n grote hit te remixen met een gevestigde internationale artiest als Davido, en met DYSTINCT, die momenteel een gigantisch internationaal publiek aanspreekt, positioneer je jezelf natuurlijk heel strategisch als internationale artiest.

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Album een dag voor 7Fest droppen

Hoe geniaal is het om je langverwachte album een dag voor je eigen festival uit te brengen? Nadat hij het publiek maandenlang had opgewarmd met de grootste hits van de zomer, bracht hij Pink Summer uit, precies één dag voor 7Fest. Het album was al lange tijd hét gesprek van de dag, wat de hype rondom het festival natuurlijk alleen maar vergrootte. Fans konden niet wachten om zijn nieuwe muziek live te horen op het festival, dus natuurlijk verkocht het festival uit op de releasedag.

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Ziggo Dome aankondiging

De aankondiging van zijn show in de Ziggo Dome was natuurlijk de kers op de taart. Frenna heeft het heft volledig in eigen hand genomen door de show aan te kondigen op zijn uitverkochte festival, een dag na de release van Pink Summer. De gehele marketing van het album, sinds voor de release, tot aan de aankondiging van deze show, was volledig gericht op consistente marketingmomenten om de aandacht te trekken en te behouden. Met de Ziggo Dome show in december claimt hij niet alleen de zomer, maar domineert hij eigenlijk gewoon het hele jaar.

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Girls Wanna Have Fun videoclip

Girls Wanna Have Fun is zonder twijfel een van de beste tracks op Pink Summer. In de videoclip zien we natuurlijk roze op verschillende manieren terugkomen: in de outfits van Frenna en zijn vrouwen en, hoe kan het ook anders: een roze Lamborghini. De clip zit vol bekende Nederlandse influencers, waardoor het bereik en de herkenbaarheid van de video alleen maar vergroot werd.

Ster advertentie
Ster advertentie