FunX

Mr Eazi vertelt over zijn imperium en zijn band met een Nederlands kledingmerk

  1. Newschevron right
  2. Mr Eazi vertelt over zijn imperium en zijn band met een Nederlands kledingmerk

Je kent Mr Eazi van de tracks Leg Over en Skin Tight, maar daarnaast is hij vooral bekend als een van de dragers van het succes van afromusic wereldwijd. Hij kwam maandagavond langs in Amsterdam en zorgde ervoor dat heel de Melkweg lachend en dansend genoot van zijn optreden. Vanessa sprak Eazi na het spectaculaire optreden en vroeg de artiest naar zijn zakelijk imperium en de bijzondere band die hij heeft met Daily Paper.

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Begonnen in een koor

Wat maar weinig mensen weten, is dat Mr Eazi ooit in een schoolkoor begon met optreden. Hij geeft bij FunX wel eerlijk toe dat dit niet kwam doordat hij de beste zanger was. Het leed er in ieder geval toe dat hij daarna begon te werken als promotor van artiesten, feesten en grote evenementen. Dat bleek ook een opstapje naar iets anders: "Spoel het een paar jaar door en it's ya boy Eazi."

Favoriete samenwerking

Voor de FunX-luisteraar is Mr. Eazi vooral bekend van zijn muziek en dat was ook te zien in de Amsterdamse Melkweg waar het dak eraf ging. Daar deed hij ook zijn populaire tracks met beroemdheden uit andere hoeken van de wereld zoals Major Lazer, Bad Bunny en J. Balvin. Eazi zegt dat iedere samenwerking voor hem een mijlpaal is waar hij trots op is, maar hij heeft wel een favoriet: "Die (Como Un Bebé) met J. Balvin en Bad Bunny, omdat het een Spaanstalige afrobeat is. Dat is sneller en daarom mijn favoriet."

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

AFRIKAANSE MILJARDAIR

Eazi staat in de scene bekend als een van de slimste Afrikaanse artiesten, omdat hij veel meer doet dan alleen muziek maken. De Nigeriaan noemt zichzelf een Afrikaanse miljardair en parttime muzikant en dat maakt hij grotendeels waar met zijn zakenimperium. Hij bezit verschillende internationale ondernemingen zoals een muzieklabel, een investeringsprogramma voor artiesten en zelfs een gokwebsite. Mr. Eazi vertelt Vanessa dat je de mogelijkheden in jezelf moet zien te herkennen en benutten. Om zijn woorden extra kracht bij te zetten, gebruikt de Nigeriaan een bekende quote van JAY Z: "Ik ben geen businessman, but I'm a business, man."

Mr Eazi x Daily Paper

Mocht je geen genoeg van Mr. Eazi kunnen krijgen, hou dan YouTube in de gaten. Woensdagochtend verschijnt namelijk zijn allernieuwste tune! Hoe die tune gaat heten, hield hij maandag nog geheim. Tot die tijd kan je genieten van zijn laatste tune Call Waiting, een samenwerking met King Promise. In de videoclip daarvan draagt Eazi een outfit van het Nederlandse kledingmerk Daily Paper. Dat blijkt geen toeval. Het blijken bekenden van hem te zijn: "De mannen van Daily Paper zijn mijn vrienden en hun spullen zijn tof. Ik wist niet eens dat het jasje van Daily Paper was, maar als het goed is, dan steun je je mensen", aldus Mr Eazi.

Om deze inhoud te tonen moet je toestemming geven voor social media cookies.

Ster advertentie
Ster advertentie